Ravelypics 2008

Hopelessly Overcommitted...... heter mitt OS-team som jag defenetivt har anslutit mig till på Ravelry nu. Ehh.. ja... vi peppar varandra kan man ju lungt påstå... och fler och fler projekt blir det på listan... Jag är INTE värst!

Min lista som stängs 7/8 för väntan på OS-start äro:
Event MittenMedley. Ställer upp med Fetching i ny tappning... Flätade handledsvärmare. Längre, upp till armbågen? Lite vikinga/punkstuk? Eller mer operahandske? Vi får se...
SAMT Crochet Openwork Handwarmers by creativeyarn .

Event Bagntotenbackstroke. Ställer upp med Fat. Fat Bottom Bag från Stitch´n Bitch-boken Happy Hooker. Perfekt som sockprojektsväska ju! Bra sugen på att göra 2 stycken, en i svart och en i vinrött om det blir något kvar från Fetching-garnet. Tyget (linning) Faye Burgos for Marcus Brothers Textilies Inc. passar perfekt... De riktigt skarpsynta känner igen min klänning sydd i samma tyg... Ohlala... Scillagarn i svart, hålld dubbelt borde fungera i tjocklek. Fram med symaskinen också med andra ord! Men jag måste skaffa handtag!!! Vart hittar jag svarta (runda/ovala) plasthandtag? Någon??

Event Amigurumintoystoss. Ställer upp med en Fairy baserad på Amigurumi Sprite Dolls  (pdf) från NeedleNoddles. Har aldrig virkat amigurur förr, men hängde med i teamets svängar... Hehe... Blir nog en liten punkigare variant av älva...
Virkas med Garngrossistens 12/6 merc. bomull som håller dubbelt.

Event giftknitspentathlon. Ställer upp med lite småjox av restgarn oxå.. Allt för att driva upp antalet projekt för Teamet... Hårband  Star Stitch Headband by Jennifer Fleury, bokmärken som jag kallar för OS-Guys Michelle's Bookworm Recipe by Michelle Blohm .

Event wipwrestling fick sig ett projekt också. Den enda OS-grenen som får vara påbörjad... Här får mina Klara Longstocking representera mig. Jag ska bara bestämma mig för hur de ska se ut... och sen sticka... ;0) HAHAHA...

Event synchronizedflirtyskirts. En liten kjol till dottern tar inte många minutrar... *bussprojekt*. Drops 93-35. Ett rött Rellana garn? 200 gram går åt till en vuxenstorlek. 

Okej, den STORA stickkorgen är laddad för snabba ombyten...

Kommer ju bara ha tid att sticka kvällstid... ehh... Nu gäller det att ha tungan i rätt mun.
Jag har ju hela 17 dagar på mig ;0)
GO ME GO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback