Magic cast on & Socks That Rocks Over Cable

       Jag har beslutat mig för att försöka få ut så mycket som möjligt av min feb-härva så för första gången gör jag ett par kompletta toe-up, dvs börjar sticka från tån istället för det vanliga från resåren. Jag har provat olika upplägg tidigare men fastnar ändå för den här enkla; magic cast on (kolla knitty.com för skrivna instruktioner). Jag har delat upp härvan i två lika stora nystan, stickar från tån ett par bädd/myssockor och får då lite garn över. Kanske det räcker till ett par Marnie Maclean - Lace Wristlets  & (Ravelry-sida här). Kanske kanske, man kanske får skarva lite på mudden? 
 Med lite ökningar ser tån ut så här. Visst ser garnet ut som bensin?! Garnet är alltså Socks that Rocks lightweight från Blue Moon Fiberarts. Färg; Corbie. 100 &% superwash merino. Stickad på 3:or.
 Skitsnyggt!  Vad ska jag då sticka för socka? Tada, det blir en kompromiss av Yarn Over Cable från boken Sensational Knitted Socks av Charlene Schurch (Ravelry-sida här) . Jag lånar själva flätan men gör min egen variant av tå & häl etc. (Min Ravelrysida över detta projekt här).
image223

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Älskar färgen... Gillar mörka strumpor! Kul blogg, återkommer...

/annakajsaelisabeth

Postat av: teresa

Jättefin sock o jättefint garn!

2008-05-04 @ 22:04:07
URL: http://bohusstickan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback