Cropped Raglan Sweater

http://punk-knitters.blogspot.com/
image118  Klart dottern ska ha en Cropped Raglan Sweater.
Mönster finns att hämta fritt från Lionbrand om man är medlem (gratis det med).
Garn: Lite rester jag hittade av King Cole 4 seasons, ca 4 nystan á 50 gram.
Stickor: 4,5 och 5,5 rundstickor samt en virknål 4 för att virka knäppningen med de 4 knapparna, (min variant av originalet för att få lite stadga fram samt kunna knäppa). Storlek S fungerar på min 7-åriga dotter utan att se för pluffsig ut och lär passa ett bra tag till. LÄTT, SNABB OCH ROLIG ATT STICKA! :0)
Perfekt att sitta med under allsång/Miss Marple eller vad man nu gör en regning kväll.


Kommentarer
Postat av: Monica

Så fin den blev!

Postat av: teresa

Åh, vad fin! Önskar min dotter var lite yngre, en 15-åring är inte lika lätt att fresta.

2007-09-06 @ 08:21:23
Postat av: Klara

Visa henne originalmönstret, (är ju ett vuxenmönster), och ett flashigt garn i svart/punkigt eller vad som passar henne....ler...

2007-09-08 @ 17:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback