Nysaltat i Klaras vårrabatt...

Lagom tills man har jagat sorkar på flykt så kommer nästa plågodjur... MÖRDARSNIGLAR! Äsch. Aldrig får man vara riktigt glad. Varje ledig stund tillbringas nu med krökt rygg efter de små äckliga djuren som äter upp de växter som sorkarna lämnat kvar...  Ju fler man får bort tidigt desto färre kvar till sommaren hoppas jag. Vilket sätt tycker ni är enklast? Jag saltar på dom till att börja med. På sommaren brukar jag plocka upp dom och hälla kokvatten men det blir så fasligt geggigt och luktar så. Att klippa isär dem känns oerhört äckligt. En jag känner berättar att hon slänger in dem i frysen men jag kan inte tänka mig att ha dem liggande brevid ungarnas glass eller laxkotletten. Hu! Änder? Någon som har erfarenhet som kan berätta mer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback