Lite surr...

 I söndags fick jag en utedag utan stress. Jag fick sitta i solen och bara njuta med en sockstickning. Och när man mådde som bäst, kom så maken ut ur huset med ett glas bubblande ej alkoholfritt. :0) Jodå det är nystanet från Socks that rocks som jag fick i feb-swapen som nu är på g... Sigge Katt är en duktig katt som har fått flytta ut från köket till grönskans vardagsrum där han kan speja på kryp och sola sig (och slåss med grannkatter).
Ps. Observera rabarbern i bakgrunden till höger, snart snart dags för rabarberpaj. Tror ni att den växer snabbare om man sitter och pratar med den en stund varje dag? Heja heja! Sticka en värmande mössa för frostnätter? Jamen jag SA ju att det inte var alkoholfritt i glaset... hihi

 image210 
Apropå må bra. Visst är det underbart med vänner som kommer med små roliga upptåg när man mår dåligt?
Efter en vääldigt jobbig period med eländes elände, det ena värre än det andra, anförtrodde jag mig åt några "gamla" vänner, dvs fd klasskompisar från grundskolan som jag hittat igen tack vare facebook. Icke vetandes om de andras ideér kom de med små överraskningar; Felicia M ville ta med mig på trädgårdsmässa (tyvärr kom jag inte ifrån), Lotta skickade mig en lyxig liten marsipanlåda, Cissi N ordnar så vi står med på listan till Einstürzende Neubauten-konserten. Och alla står på min att-luncha/fika-med-lista-när-tillfälle-ges.
Cissi som jag har fått till att börja sticka igen...hihi... Hennes mor är så glad över att få mjuka paket så hon har ordnat en stickkorg till henne! Bra jobbat!
Det här gänget har dessutom anmält sig till magdanskurs! Snart är det dags!

Crolis är förvisso inte klasskompis men från samma tidsanda (då vi sprang runt som synthare på 80-talet), har lovat att bjuda på lunch och fira sin första lön från sitt nya jobb. :0)
Kära goooooooa vänner. Det finns inte ord för hur mycket era ansträgningar betyder. PUSS!


Kommentarer
Postat av: Lissan

Hej ! Såna underbara vänner måste man vara rädd om :)de ploppar upp precis när de behövs. Jag tycks minnas att jag har hört/läst att man ska ställa en hink över rabarbern då går det med en väldans fart att den har växt klart. Hoppas att jag inte luras nu, men jag tror att det var så Mvh
Lissan

Postat av: Klara

Hinkar?! Ja, varför inte? :0) Nattluvshinkar? Tack!

2008-04-27 @ 14:36:54
URL: http://www.kristallklara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback