RLB In Black

Min ribbed Lace Bolero In Black är färdig.
image165    
      En underbar dag.
Perfekt att premiär-använda boleron *suckar nörnöjt*. Något som skapade mersmak. Förutom alla små sidoprojekt (grytlappar till Kim/sockor till familjen/etc etc) vill jag kasta mig in i handlöst stickande/virkande till mig själv, det värsta med stora projekt är att de tar sådan tiiiiid såvida man inte använder tjockt garn. Aha, där var det förlösande ordet. Tjockt garn... Spetsmönstrat? Boleron gick ju snabbt marscherat, ska kanske sätta en spetsstickad lååång tröja/kofta till min att-göra-lista-härnäst. 

Dessutom skulle jag ju gärna vilja göra Annas supersmog-huva/sjal/poncho i Björnbärs/Hallon/Törnrosastickning sedan en tid tillbaka...närmare exakt 1 år sedan har gått sedan den kom upp på min lista...Lagom lagrad med andra ord! :0)


Kommentarer
Postat av: Kim

Toppensnygg i svart också! Vacklar dock mellan om jag tycker det silvergrå eller svarta är snyggast...

Postat av: Fredrik Norberg

Jag vet inte vilket som är snyggast..*ler*
Maken

2007-10-01 @ 18:43:04
Postat av: MoaMajken

Alltså, den där typen av bolero... fast silvergrå letar jag med ljus o lykta efter till mitt bröllop. Det verkar bara finnas i min fantasi dock ?!

2007-10-29 @ 16:03:55
URL: http://moamajken.blogg.se
Postat av: Klara

Sticka en! Om du scrollar ner på bloggen ser du den i ljusgrått. Den är snabbstickad som 17!!! :0)

2007-10-31 @ 09:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback