Beroendeframkallande...

Ravelry alltså... värsta nikotinkicken... Är såååå roligt att sitta och länka sig vidare och fylla på arkiven med garner och mönster och samla ideér och hitta igen folk man känner under andra nick...haha.... är så mycket så man hinner inte meeee! Lättare att samla ihop alla gruppvis...hihihi.... om man nu hittar bland alla grupper..! Länkskafferiet är oändligt (roligt)! Och jag som tyckte jag hade mycket att göra... woooowww... Vilken värld! Och att få allt att fungera utan att servrar luddar igen och lägger ner. Imponerande! :0)

In real life då? Vad har jag hunnit med i handarbetsvlärden denna vecka? Hmmm...förutom ett studiebesök hos
Handarbetets Vänner på Djurgården, så har maken fortfarande inte fått sina sockor till vlärden, men vi kan ju titta på garnet han valt alldeles själv: *konstpaus och veckans fågel kraxar, oj då, det var bara mitt förkylda jag som lät*.
 Och jaaaa hundtänderna är färdiga...ska bara...virka ihop de sista lapparna... Någon dag... Samma dag som jag stickar ihop mitt slumrande Törnosa/björbärssmog, som jag ju egentligen längtar efter att slutföra för den är så mjuuuk och varm om halsen!

Annars har jag kommit på ett nytt projekt...förvånad? hihi... Dottern fyllde ju år med dunder och brak i helgen och eftersom hennes senaste rooooosa halsduk inte maaaaatchar den rööööda jackan måste ju flickebarnet ha en ny halsduk, eller hur?! Och som grädden på moset valde hon en randig... (ack alla trådar att fästa)...i svart och rött. Så efter några provstickade varianter har hon nu valt en moss-stickad punkhalsduk som ska kunna vikas dubbel så ändtåtarna kan klämmas in i öglan som uppstår, ni vet VUXENhalsduksknytning...eller närmare bestämt Stockholmssnaran.... 

Lite sugen på att virka till fötterna...det börjar bli kyligt att tassa hemma nu.

Dessa Mary Jane Slippersrna finns hos Lisa Gutierrez med fritt mönster. Jättesöta och lättvirkade.

Kommentarer
Postat av: Eva i Halmstad

Å , vad jag gillar ditt namn på halsduksknytningen, så passande;)
Ha de gott, Eva

Postat av: Kim

Söta tofflor!

2007-10-16 @ 12:06:17
URL: http://qrious.blogg.se
Postat av: Klara

Hihi....ja man kan undra om det är för att så många i Stockholm knyter sina halsdukar så eller om det är pga känslan man kan få av stressen i stan? ;0D

2007-10-23 @ 11:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback