Jag lider av SSS

Jag som alltid har så bråttom att komplettera och sticka färdigt småsaker, har hamnat i en ond cirkel.
Jag lider numera av SSS, dvs second sock syndrome. Och jaaa, jag liiiider...
Och många med mig, och då tänker jag inte på de förhoppningsfulla mottagarna utan på andra stickerskor och virkerskor ute i vlärden, så pass att det nu finns diskussionsgrupper kring ämnet, både hos Ravelry samt hos min socklänkdröm
Sockamaniac.

Ett tips är ju förstås att sticka alla sockor i samma garn oavsett mönster så matchar det alltid, och är faktiskt ett av mina knep med köpta strumpor och tuggande tvättmaskiner.
Eller att sticka flera samtidigt   som Marguerite, Stitch of Violets. Fast vi vanliga dödliga blir ju snurriga bara av att titta på hennes lilla experiment nedan med 6 (!) sockor samtidigt :0) :



Men vad gör man när man har mottagare av sockorna? Åberopar sinnesförvirring? Och om man inte alls kommer till socka nr 2 trots att mottagaren varken är enbent...eller enhänt? För jag lider till på köpet även av second wristwarmer syndrome, samt second toffel syndrome och second grytlapp syndromen....

Kan ju ha att göra med jag åkte in akut för en misstänkt hjärtinfarkt, men även den var... halv...? Eller för att jag helt enkelt inte hinner med mitt livselixir som laddar mitt batteri? Jag har väl knappt blod kvar i armarna för de hittade först vare sig puls eller blodtryck! Å andra sidan, vem skulle inte få en hjärtinfarkt över alla ufo´s (unfinished objects) liggandes. ;0) Dags att pumpa & träna mukklerna med stickorna igen!
ORDLISTA  För de som inte inser hur självklart alla amerikanska sticktermer låter i våra luddiga öron.  

Kommentarer
Postat av: Eva i Halmstad

Hej
Inte konstigt att du blir dålig om du har Stich of violets som modell, rent hysteriskt att göra så många olika ,då kan man ju förstå de där med second sock syndrome, att ha sex udda strumpor att göra.
Men de där med påsarna ser ju lite finurligt ut.
Hoppas att du mår bättre nu och tar det lite lungnare.
Ha de så gott du kan, Eva.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback