Välkomna till svengelskt KAL; Ribbed Lace Bolero!

image132  Så mina vänner och blivande vänner, nu ligger knitalongen uppe och alla är välkomna att via den maila mig alias och bloggadress och mailadressen man kommer att använda för sina inlägg om man vill vara mee, skriv "bolero" på ämnesraden för säkerhets skull så jag inte missar någon, tack.

Här stickar vi alltså på
Kelly´s Ribbed Lace Bolero "från 10 feet high". Jag har fått tillåtelse att översätta mönstret till svenska, eller svengelska som jag säger eftersom det är svårt att hitta bra svenska termer för allt. Här är du välkommen att visa och berätta vilka garnval du står inför/ framsteg i stickningen etc etc.
Välkomna till lite höstpyssel!

Vilket garn har då jag använt till provboleron? Joo... det kändes lite självklart att ta mitt Rellana sockgarn...
...och det blev så mjukt så jag gör en till i samma material fast svart den här gången (första blev ljusgrå).

Rellanas sockgarn kan du köpa av mig! Två 100 gramsnystan går åt till en bolero och då får du en hel del kvar till matchande luva(?) ;0). 100 g=ca 200 m, 18m X 24v på sticka 4-5= 10 cm. Kvaliteten är 75 % superwash ull (40 maskintvätt)/ 25% polyamid. 40:-/nysta.
Maila mig klaraATsmultronspenat.se så kirrar vi det om du skulle vara garnsugen.
image134
Enfärgade 8-tråds:
svart / antrazitgrå-brun / ljusgrå / naturvit / vit / julröd

 
Självrandande 8-trådsnystan (50:-/100 g) i samma kvalitet, som ser ut så här som socka, undrar hur de skulle se ut i spetsmönster: Jacquard 1661 grå-grön / Jacquard 1662 röd-svart


Kommentarer
Postat av: Kim

Jag är lika iponerad (och gröööön av avund) som vanligt när jag ser dina skapelser! Lycko dina barn som har en mamma som kan göra såna konstverk! Önskar att jag kunde sticka... :-O

Postat av: Klara

Men du KAN du med! Du som gillar knäppa filmer på nätet, det finns FILMER som visar olika tekniker att sticka på! :0) Viva la nätet!

2007-08-30 @ 22:32:25
Postat av: Triinu

Hej Klara jag skulle vilja komma i kontakt med dig. Kan du inte kontakta mig på min mailadress?
Kram
Triinu

2007-08-31 @ 16:12:28
Postat av: Klara

You´ve got mail :0)

2007-08-31 @ 20:40:25
Postat av: Bim H-D

Hm... det grå-bruna garnet... är det detsamma som du har använt i din bolero? Om så är, ja - tack ;) och svart är ALLTID toppen ;)
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som ALLTID sagt att - bolero, aldrig... ;) Men, man är väl aldrig sämre än man kan ändra sig, eller?

2007-09-14 @ 20:31:03
URL: http://www.sjoebacka.se
Postat av: Klara

Bimsan- Du har mail meee..skrattar.. Det är det ljusgråa garnet i min bolero. Hehe..jag skulle inte heller göra en bolero förrut, men står i startgroparna nästa helg igen för kal;en med en svart, men denna gång gör jag muddstickningen lite längre så blir det mer krage och kofta över den.

2007-09-16 @ 16:24:14
Postat av: frida

hej, vad heter färgen som det är på boleron. // frida

2008-11-29 @ 13:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback