Stitch´n bitch-jobb igång igen, snart wwkip.

Äntligen är arbetet med Stitch´n Bitch-boken igång igen! Det har gått mer än ett år sedan mina mönster tog sin tur till Amerikatt och föll i god jord där. Anledningen till den långa tiden är att ytterligare en Stitch´n Bitch-bok *piiiiiip* sattes igång mitt i och valdes att släppas före "min" med *piiiiiiiip*. (Censur). :0) Men NU är vi redo att börja bearbeta och jobba med "vår" bok igen. Min deadline ligger 9:e juni, (på Public Knitting Day tillika 15-årsdag för en tonåring jag känner *blink blink*), sen får vi se hur lång tid Amerikatt kan behöva att fota och iordningställa.


image112


World Wide Public Knitting Day; VA Ä DÄ? Jo, det är en dag då vi alla sticknördar kommer ut ur garderoben, dvs går ut ur hus och hem med stickningen och förenar oss med likasinnade runt om i vlärden. De lata kan med fördel sitta inne och vara med andligt, huvudsaken är att man tar en paus och njuter av stickandets konster och helt enkelt varvar ner detta hektiska jordklot.

Lördag 9:e juni alltså. Några sätter sig i parker, några sitter ensamma och några...fasar för moppe-hormonsstinna-revolt-tonårsungar... ;0D






Kommentarer
Postat av: Klara

Nu är deadline för Stitch´n bitch uppskjutet igen...till sensommaren...och jag som är så nyfiken och på hugget att sticka upp allt igen i Debbie Stollers valda kvaliteter. :0)

2007-06-12 @ 21:55:07
Postat av: malin

Grattis till bokbidraget! Undrar om det är samma bok jag skickade in till? Jag kom inte med i den, däremot i kalendern 2008 - inte illa för ett första försök!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback