Vinterkofta

Vinterkofta Men allvarligt talat. Är det inte konstigt att det räcker med bara en kofta när man går ut nu i november?! Fast då ser ju alla mitt konststycke, min STICKADE kofta. Otroligt rolig att göra eftersom det gick i ett swisch med stickor no 12. Så skoj att jag skapade ett tröjmönster med samma garnsort (men grå) till sonen, (bild kommer), och det är en bedrift från någon som har svårt att följa ett stickmönster...

Nu är koftan min absoluta favorit!!! Lång och mjuk så man bara vill bo i den, vilket jag nästan gör. :0)

Kommentarer
Postat av: Garngamen

Men vilket Garn stickar man med i stickor 12? ÄR det dubbelt? Ser helmysigt ut!

Postat av: Klara

Jag har använt enkelt garn men tillsammans:
*Hjertegarn Plus+ 50 g~85 m
(40 % ull superwash, 10 % nylon, 50 %acryl)
&
* ett litet medeltunt (okänt)noppigt svart följegarn.
De virkade knapparna har jag virkat in vanliga knappar i så det blir lite stadga i.

2006-04-24 @ 08:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback