OS-stickningen höll jag på att glömma!

Igår när jag loggade in på Ravelry möttes jag av en OS-yra, visst 17, OS hade jag glömt.
På Ravelrys stickcommunity tränas det för fullt. Projekt läggs upp, lag är bildade, os-grenar fixade. Det är bara att slänga sig in i yran och låta sig förföras av lockande grenar som;

Afghan Marathon
Amigurumi-n-Toys Toss
Baby Dressage
Bag-n-Tote Backstroke
Balance Beads
Cable Steeplechase
Colorwork Cross-Country
Cowl Jump
Designers Discus
Fantasy DecKnitathalon
Felted Freestyle
Free-For-All Freestyle
Fleece to Finished Fencing
Glove Decathlon
Gift Knits Pentathlon
Hand-Dyed Hurdles
Handspun Heptathalon
Hat Dash
Holiday Handball
Home-Stuff Hammerthrow
Itsy Bitsy Bikini Breaststroke
Laceweight Long Jump
Mitten Medley
Pets Pommel Horse
Scarf Stroke
Shawl Relay
Sock Put
Sweater Sprint
Synchronized Flirty Skirts
Vest Vault
WIPs Wrestling....
Concept:
You must cast on a project during the Opening Ceremonies of the Summer Olympics (Aug. 8)- and finish before the Olympic flame goes out (Aug. 24). That's 17 days. Would you rather work on your burgeoning WIPs? Then join up for the WIPs Wrestling. All other events are for newly cast on projects!

Nåja jag har beslutat mig för att gå med i Team Bad Girl Knits...haha.... och "tävla" i mitten medley...tror jag.
Jag har till den 7/8 att bestämma mig, för 8/7 är invigningen och därmed startskott även för os-stickningen...
Just nu lutar det åt att ett par
Hetching i Kaalund Yarns Silk Stralis, färg Watarah. Fast jag stickar nog mina längre och utan tumme... Och med lite andra modifieringar...haha... Garnet är 50% silke/ 50% ull, så det är lent och varmt på samma gång, och det kan ju passa mina handleder finfint när de börjar värka till hösten. :0) 

 OS på Ravelry direktlänk

T o m ett First Aid finns på plats, hör bara:

Hurt, injured, tired and sore from all knitting and hooking and stitching going on? Come on over, the Doctors are here to help.
Timezon Calculator här (så att alla startar samtidigt)...
HAHAHAHA!!! Dom här damerna och några få karlar tar det här på allvar, eller inte! ;0) Ett gott skratt får man iallafall, man kan nästan tro att folk har fått solsting, (och vem har inte det?).

Men det här är ju så roligt så man måste ju vara med, med risk för att min kofta blir liggandes ett tag, (om jag inte sätter en jädrans fart). Jag har en ärm kvar, samt huva och slutfinishen...  
Lustigt vad allt jag gör just nu är flätat. Jag är inne i en flätad period av mitt liv verkar det som. Allt flätas ihop till något vackert och användbart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback